تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت ۱۵ تخلف در آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست 

  • کد خبر: ۹۳۸۵۵
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
ثبت ۱۵ تخلف در آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست 
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیشترین تخلفات آزمایشگاه‌های معتمد این سازمان در بحث آلاینده‌های زیست محیطی و درباره فاضلاب و هوا بوده است.

کوثر عادل | شهرآرانیوز؛ رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین تخلفات آزمایشگاه‌های معتمد این سازمان در بحث آلاینده‌های زیست محیطی و درباره فاضلاب و هوا بوده است، افزود: تاکنون ۱۵ مورد تخلف در این آزمایشگاه‌ها به ثبت رسیده است.

فاطمه دوستی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از سال ۹۶ با تفویض اختیار محیط زیست کشور موضوع بازوی کمکی آزمایشگاه‌های معتمد به محیط زیست استان‌ها واگذار شد افزود: طی چهار سال گذشته ۱۰ مورد مجوز صدور برای آزمایشگاه معتمد، ۲۳ مورد تمدید گواهی نامه و ۲۳ مورد ارتقا به ثبت رسیده است.

وی افزود: در طرح خود اظهاری آزمایشگاه معتمد ما با یک صنعت قرارداد می‌بندد و قرارداد خود را به محیط زیست ارائه می‌دهد. در مرحله بعد آزمایشگاه معتمد طی یک برنامه زمان بندی، کار سنجش را براساس شیوه نامه آزمایشگاه‌های معتمد انجام می‌دهد.

دوستی بیان کرد: آزمایشگاه معتمد باید نتایج را در یک بازه معین حدود ۲۰ روز به اداره کل محیط زیست ارسال کند و هم زمان یک نسخه را به متقاضی ارائه دهد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از این مرحله به بعد یعنی کار بررسی گزارش خوداظهاری در محیط زیست انجام می‌شود و اگر بر اساس آن سنجش‌ها آلودگی احراز شد اقدامات مقتضی بعدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دوستی بیان کرد: تخلفاتی که در آزمایشگاه معتمد ممکن است شکل بگیرد از طریق نظارت هم زمان بر عملکرد آزمایشگاه از سوی محیط زیست ارزیابی می‌شود تا متوجه شویم که آیا شرایط نمونه برداری انجام شده و نمونه مورد تأیید جمع آوری شده است یا خیر.

۱۶۰ نظارت در ۶ ماه

وی افزود: آزمایشگاه‌های متخلف طبق شیوه نامه مشمول تذکر، اخطار و تعلیق قرار می‌گیرند و موارد تعلیق سه ماهه و شش ماهه است. اکنون تعداد ۲۴ آزمایشگاه معتمد در استان وجود دارد که بیشترین آن‌ها در مشهد مستقر هستند.

وی گفت: در ۶ ماه اول امسال بالغ بر ۱۶۰ نوبت نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌های معتمد در استان انجام شد. در این مدت بالغ بر ۲۳۰۰ گزارش سنجش آلاینده‌ها در قالب طرح خود اظهاری در پایش به این اداره کل رسید و بررسی شد.
دوستی افزود: تعداد گزارش‌های خوداظهاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد صددرصدی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->